Eenvoudige klachtenprocedure met DNCRP-app
De ভোক্তা-অধিকার অভিযোগ কেন্দ্র is een Android-app ontworpen om consumenten te helpen bij het indienen van klachten bij de Directorate of National Consumer Rights Protection (DNCRP). Met deze gratis applicatie kunnen gebruikers eenvoudig inloggen met hun Google-account zonder een wachtwoord in te voeren. Na registratie vullen ze een formulier in met hun contactgegevens, wat verplicht is voor een succesvolle klacht. Bij bevestiging van de klacht door DNCRP, worden gebruikers op de hoogte gebracht via de verstrekte informatie.
De app stelt gebruikers in staat om klachten in te dienen door de naam en het adres van het beschuldigde bedrijf, een gedetailleerde beschrijving van het voorval en een foto van de aankoopbon toe te voegen. Na het indienen van de klacht worden gebruikers gevraagd om hun klacht via e-mail te verzenden. Bij succesvolle verificatie van de klacht kan de gebruiker tot 25% van het opgelegde boetebedrag ontvangen.